جذابیت خرید ملک را با ما تجربه کنید

نکته های اساسی برای تاجر موفق شدن

نکته های اساسی برای تاجر موفق شدن

همه‌ی ما به ثروتمند شدن علاقه مندیم و دوست داریم روش‌های ثروتمند شدن را یاد بگیریم. تجارت یکی از شغل های پولساز است  که خیلی از از افراد جامعه به آن علاقه دارند اما برای وارد شدن به هر کاری ابتدا باید فوت وفن های آن را یاد گرفت.آیا واقعا همه‌ی ما توانایی تاجر شدن را داریم؟ ابتدا باید یاد بگیریم چگونه یک تاجر موفق شویم و بعد به عرصه تجارت  وارد شویم.

همواره باید این جمله را به خاطر داشته باشید که نابرده رنج ،گنج میسر نمی‌شود.این جمله به خوبی نشان دهنده‌ی آن است که تا وقتی شما به خود سخت نگیرید ،نمی‌توانید موفق شوید.

چگونه وارد تجارت شویم؟

چگونه وارد تجارت شویم؟ همیشه اولین گام،سخت ترین گام است. این امر در تجارت نیز صدق می‌کند. خیلی از افراد جامعه فکر می‌کنند که برای ورود به دنیای تجارت حتما باید صاحب شرکت یا کارخانه‌ای باشند ولی در واقعیت این طور نیست. شما باید ابتدا در ذهن خود نوع تجارت مورد علاقه‌تان را بیاید به طوری که جای خالی آن واقعا در جامعه احساس شود.سپس باید وارد جامعه شوید و با کمی آمار گیری و پرس و جو مطلع شوید که چه تعداد مشتری برای این کار وجود دارد زیرا شما باید به تعداد کافی مشتری جذب کنید تا بتوانید کسب و کار خود را گسترش دهید.

شما باید مهارت های خاصی را برای تاجرشدن آموزش ببینید و با تقویت کردن این مهارت ها در خود، پیشرفت خود را در تجارت هموار کنید.از جمله‌ی این مهارت ها می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • نکته برداری: سعی کنید همیشه در برخورد با افراد موفق و جلساتی که با آن ها برگزار می‌کنید، اصول موفقیت و تذکرات آنهارا یادداشت کنید.
  • خلاقیت در تبلیغات:سعی کنید یک تبلیغات منحصر به فرد ارائه دهید تا دیگران جذب کار شما شوند. برای اینکار می‌توانید از گروه های تبلیغاتی نیز کمک بگیرید.
  • سرمایه مالی :برای شروع یک تجارت موفق،شما احتیاج به مقدار اولیه ای سرمایه دارید و باید قبل از شروع کار ، این مقدار سرمایه را تهیه کنید.اگر خودتان این پول را ندارید، برای کار خود شریک بگیرید.
  • توانایی صحبت کردن و روابط عمومی بالا: باید بتوانید منظور خود را به صورت شیوا و واضح برسانید. بهترین سخن آن است که کوتاه و رساننده باشد.شما باید بتوانید باهر قشر از جامعه ،به راحتی  ارتباط برقرار کنید.

خصوصیات یک تاجر موفق

خصوصیات یک تاجر موفق

برای موفق شدن در تجارت فقط یادگیری این که بدانیم چگونه یک تاجر موفق شویم، کافی نیست. بلکه باید به خودمان بنگریم تا ببینیم واقعا از عهده‌ی این کار بر می‌آییم یا خیر.از خصوصیات  تاجر موفق می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن روحیه جنگندگی و امیدواری:برای رسیدن به هدف باید بسیار تلاش کرد.ممکن است در ماه ها و یا حتی سال های اول کسب و کار خود، سود کمی داشته باشید و یا حتی دچار ضرر شوید. اما نباید به هیچ عنوان خود را ببازید.
  • ریسک پذیری:یکی از موارد مهم در امر تجارت، ریسک پذیری بالای تاجران است و لازم است که شما این ویژگی را در خود تقویت کنید.
  • داشتن روحیه‌ی کار تیمی:مسلما شما نمی‌توانید تمامی کار های لازم برای یک کسب و کار را انجام دهید و باید فرد یا افرادی در این زمینه به شما کمک کنند.
  • مسئولیت پذیری: اگر دچار اشتباه شدید،بهترین راه آن است که اشتباه خود را قبول کنید و سعی کنید با یک تحلیل درست، از تکرار مجدد آن جلوگیری کنید. هیچگاه برای قبول اشتباه خود ممانعت نکنید.
  • برند سازی : امروزه تجارت الکترونیک یکی از انواع پرطرفدار تجارت محسوب می‌شود.افراد زیادی هستند که از اینترنت استفاده ‌می‌کنند و شما با معرفی درست تجارت خود در اینترنت ، می‌توانید آن را بسیار پر رونق کنید. برای ساخت برند تجارت خود ،باید بسیار وقت بگذارید و کاربرد تجارت خود را به صورت کامل شرح دهید.

اما برای تاجر شدن ، شما باید قوانین تجارت را به خوبی بلد باشید و آن ها را مو به مو اجرا کنید.باید قبل از شروع به کار ،خودتان قوانین تجارت را به صورت جزئی بخوانید و یا از وکیل‌تان بخواهید این کار را انجام دهد.داشتن یک وکیل یا مشاور حقوقی می‌تواند تأثیر به سزایی در قانونی بودن کار شما داشته باشد.

چگونه تاجر موفقی شویم

موفق شدن در تجارت نیازمند تلاش و رعایت اصول های ریزی است که با در نظر گرفتن آنها می توان به خوبی تجارت را شروع کرده و در آن به نقاط خوبی رسید.

باورهای بازدارنده

اولین یقین شما باید این باشد که هر باور غلطی سدی بین شما و موفقیت تان است.
شما باید برای هر باور بازدارنده راهکار و استراتژی داشته باشید تا بتوانید از سد آن عبور کنید.
هر مشکلی دارید، ابتدا بر روی کاغذ یادداشت کنید و سپس به فکر راه حل برای آن باشید.
از مواجهه شدن با مشکلات نترسید و از آنها فرار نکنید، چون تنها مشکل حل نشدنی دنیا مرگ است، باقی مشکلات قابل حل است؛ فقط کافی است شما باور به حل شدن آن داشته باشید.
کارشناسان آراد برندینگ با تمام وجود به این جمله ” سختیها فانی و سر سختها باقیند ” ایمان دارند.

انواع مشکلات تجار

عمده تجار یا در جذب و حفظ مشتری مشکل دارند یا در ارتباط با تامین کننده؛ هر کدام از این مشکلات راهکار دارد، باید راهکارهای آنها را به دست آورید و عمل کنید تا مشکلات تان بر طرف شود.
به اعتقاد کارشناسان مجموعه آراد تجارت سخت ترین و ترسناک ترین شغل دنیا است، بخاطر همین تعداد تجار در جهان کم است.

 تجار در برابر مشکلات

اکثر تجار دوست دارند مسیری را در تجارت انتخاب کنند که مشکلات کمتری دارد، مثلا برای شروع تجارت سراغ محصولاتی می روند که هم حجم مشتری و خریدار آن محصول زیاد است و هم تعداد تامین کننده آن فراوان است.
تجار کمی هستند که سراغ تجارت محصولاتی می روند که هم مشتری آن کم و خاص است و هم تامین کننده آن نادر است؛ هر چند مشکلات این گروه از تجار چند برابر تجار دیگر است اما درصد موفقیت شان خیلی بیشتر از سایر تجار است؛ چون در تجارت شان کم رقیب هستند.

نمونه هایی از باورهای بازدارنده

نمونه هایی از باورهای بازدارنده عبارتند از
۱- باور به ناتوانی.
۲- باور به نداشتن پشتیبانی مالی.
۳- باور به نداشتن وقت.
۴- باور به شرمندگی نزد خانواده.

باور به ناتوانی

بعضی از افراد این باور را در خودشان نهادینه کرده اند که مهارت و استعداد هیچ کاری را ندارند و هرگز از عهده کاری بر نمی آیند؛ این ها باورهای سمی هستند که هر فرد باید از خودش دور کند.

مجموعه آراد برندینگ معتقد است ” هر کس که بخواهد کاری را انجام دهد، راهش را پیدا می کند و هر آن کس که نخواهد، بهانه اش را “.

شما باید این جمله را الگو زندگی خودتان قرار دهید و هر وقت به مشکلات برخوردید و ناامید شدید، بررسی کنید ببینید آیا میخواهید راه حل برون رفت از مشکل را پیدا کنید یا به دنبال بهانه هستید؟
وقتی شما این مسائل را بررسی کنید، ذهن شما به سمت موفقیت حرکت می کند و در دو راهی ها مسیر اشتباه را انتخاب نمی کند.

باور به نداشتن پشتیوانه مالی

متاسفانه بعضی از کلمات و عبارات باعث می شود، انسان امیدش را از دست بدهد؛ مجموعه آراد از آن جملات به ” جملات ویران کننده ” یاد می کند.
یکی از جملات ویران کننده این است که ” اگر شما شکست بخورید بعد از شکست چه کسی شما را حمایت مالی می کند؟ “.
در جواب این سوال باید بگویید ” چرا من شکست بخورم تا کسی بعد از شکست من را حمایت مالی کند؟ ”
شما باید عوامل شکست را بررسی کنید و به دنبال راه حلی برای آنها باشید.
یکی از عوامل شکست ” کلاهبرداری ” است.
شما باید عوامل تاثیرگذار در کلاهبرداری حوزه کاریتان را بررسی کنید.
برای اینکه مشتری نتواند از شما کلاهبرداری کند، تا زمانی که پول را از او دریافت نکردید، کالا را برای او ارسال نکنید.
اگر شما بخواهید اول از مشتری پول دریافت کنید و بعد کالا را برای او ارسال کنید، مشتریان کمی هستند که حاضرند از شما خرید کنند، کم بودن مشتری نباید موجب نگرانی شما شود؛ مشتری کم نقد بسیار بهتر از مشتری زیاد نسیه است.
شاید شما ۹۰% از مشتریان را از دست بدهید، فقط ۱۰% حاضر باشند با شما معامله کنند؛ بابت این موضوع نباید ناراحت باشید چون خطر کلاهبرداری مشتری شما را تهدید نمی کند، ضمن اینکه ۱۰% از مشتریان در بازار داخلی و بازار صادراتی رقم کمی نیست.
بعد از مدتی با برندسازی و تبلیغات صحیح مشتریان شما از ۱۰% به ۵۰% افزایش می یابند؛ یعنی ۵۰% اول به شما پول می دهند و بعد کالا را از شما دریافت می کنند.

 

 

گاهی باورهای بازدارنده دیگران به نفع تجار است، یعنی دیگران به واسطه آن باورهای بازدارنده وارد رقابت با شما نمی شوند و شما بدون رقیب در حرفه خود مشغول به تجارت می شوید و هر روز به میزان درآمد و ثروت شما افزوده می شود.

باور به نداشتن وقت

بعضی از افراد می گویند ” وقت انجام فلان کار را نداریم “.

 

در ایران معمولا اکثر افراد روزانه هشت ساعت کار می کنند؛ چه اتفاقی می افتد که بعضی از افراد در هشت ساعت چند میلیون تومان به دست می آورند اما بعضی دیگر در یک روز فقط چند هزار تومان به دست می آورند؟ هر دو که روزی هشت ساعت کار می کنند، پس چرا آنقدر بین درآمدشان تفاوت وجود دارد؟
زندگی اکثر افراد به سه تا هشت ساعت تقسیم می شود
۱- هشت ساعت کار.
۲- هشت ساعت خواب.
۳- هشت ساعت سایر امور زندگی.
تفاوت آدمهای موفق با آدمهای ناموفق در هشت ساعت سوم ( سایر امور زندگی ) است؛ شما از هشت ساعت سوم تان چگونه استفاده می کنید؟
آدم های موفق هشت ساعت سوم ( سایر امور زندگی ) را اختصاص به یادگیری کارهایی می دهند که باعث ارتقاء سطح زندگی و تجارت شان می شود؛ اما آدم های ناموفق این هشت ساعت سوم را به بطالت می گذراند و از آن مفید استفاده نمی کند.
انسان های موفق شبیه یکدیگر فکر و عمل می کنند؛ اکثر انسان های ناموفق هم عملکردشان شبیه یکدیگر است؛ آنها حتی هشت ساعتی که کار می کنند نیز درآمد خوبی از آن به دست نمی آورند؛ اما انسان های موفق هشت ساعت کار می کنند و در آن هشت ساعت پول زیادی به دست می آورند و باقی ساعات را تفریح می کنند و از زندگی لذت می برند.

روش برخورد با مخالفین موفقیت

 

شما زمانی که تصمیم می گیرید در مسیر موفقیت گام بردارید، یقینا عده ای از اطرافیان شما ( خانواده، اقوام، آشنایان، دوستان ) با شما مخالفت می کنند و سعی می کنند شما را از تصمیمی که گرفتید منصرف کنند؛ باید به حرف این افراد گوش نکنید و بر روی هدف تان تمرکز کنید.
اطرافیان شما از دو حالت خارج نیستند یا آدمهای موفقی هستند یا ناموفق.
هیچ آدم موفقی مانع موفقیت دیگران نمی شود؛ فقط افراد ناموفق هستند که مانع به موفقیت رسیدن شما هستند.
آدمهای ناموفق دوست دارند نگذارند کسی به موفقیت برسد، چون می خواهند همه را هم سطح خود نگه دارند.

چرا انسان های موفق فرزندان موفقی دارند؟

انسان های موفق فرزندان موفقی دارند چون آنها راه رسیدن به موفقیت را به فرزندان خود آموزش می دهند و راهنما آنها برای رسیدن به موفقیت هستند.

باور به شرمندگی نزد خانواده

بعضی از افراد از ترس اینکه در صورت شکست نزد خانواده شرمنده می شوند، اقدام به هیچ کار موفق آمیزی نمی کنند.
این افراد به جای فکر کردن به شکست، باید به این فکر کنند که اگر به موفقیت برسند می توانند جایگاه خودشان در خانواده را ارتقاء بخشند و موجب افتخار خانواده شان در جامعه شوند.

تفاوت انسان در مسیر موفقیت

انسان هایی که شروع به حرکت در مسیر موفقیت می کنند، دو حالت دارند
۱- عده ای ثابت و رو به بالا حرکت می کنند و در مسیر حرکت شان توقف ندارند.
این دسته از آدم ها به اهداف خود می رسند و موفق می شوند.
۲- عده ای سینوسی حرکت می کنند، یعنی گاهی صعود می کنند و گاهی سقوط می کنند.
این دسته از آدم ها بعد از مدتی خسته می شوند و از مسیر موفقیت خارج می شوند.

پول در چه مشاغلی است؟

اگر شما می خواهید ثروتمند شوید، ابتدا باید یقین کنید که تنها راه ثروتمند شدن تجارت است.
پول در مشاغل دیگر مثل خلبانی – پزشک فوق تخصص – سوپر استار سینما و غیره هم هست، اما آن مشاغل نیاز به تخصص و مهارت دارد.
تجارت شغل ساده ای است که همه می توانند آن را انجام دهند؛ همه انسان ها سابقه خرید و فروش کالا را دارند.
شما از طریق آراد برندینگ می توانید تجارت کلان را آموزش ببینید و بعد شروع به آن کنید.

تفاوت روش تجارت آراد با سایرین

فرق مهمی که روش تجارت آراد برندینگ با سایر روش های تجارت دارد، این است که نیاز نیست شما کالا را بخرید و بعد برای آن مشتری پیدا کنید و به او بفروشید.
شما از طریق آراد می آموزید که ابتدا باید مشتری به شما سفارش خرید دهد و پول کالا را پرداخت کند و بعد شما از طریق ارتباط با تامین کننده کالای مشتری را تهیه کنید و برای او ارسال کنید و در نهایت پول تامین کننده را پرداخت کنید.
مزیت روش تجارت آراد دریافت پول نقد از مشتری قبل از ارسال کالا و پرداخت پول به تامین کننده پس از دریافت کالا است.

پرهیز از خجالت در تجارت

 

در تجارت باید خجالت را کنار بگذارید، انسان خجالتی هیچ گاه نمی تواند موفق شوند.
همه تجار انسان های پررویی هستند که از ارتباط با دیگران خجالت نمی کشند و هرگاه هر سوالی دارند، می پرسند.
انسان های خجالتی نمی توانند از حق خود دفاع کنند و این یکی از موانع موفقیت است.
استفاده صحیح از پول
متاسفانه بعضی از تجار طرز صحیح استفاده از درآمد و ثروت شان را یاد ندارند؛ مثلا در یک معامله سی میلیون تومان سود می کنند، تمام آن سی میلیون را برای راحتی زندگی شان مصرف می کنند؛ مثلا برای منزل شان تلویزیون ۸۵ اینچ می خرند؛ این روش اشتباه است چون نمی توان از طریق آن تلویزیون درآمدزایی کنند.
بهتر است سود حاصل از هر معامله تجاری را به دو بخش تقسیم کنید؛ درصد کمی ۲۰% را برای رفاه زندگی مصرف کنید و درصد بیشتر ۸۰% را در جهت برندسازی و تبلیغات تجارت تان استفاده کنید تا درآمدتان بیشتر شود.

Business Plan

تمام افراد موفق یک برنامه کاری دارند؛ بدون برنامه و ساختار نمی توان موفق شد.

زمانی که شما ساختار داشته باشید، طبق آن پیش می روید، اما اگر بی برنامه و ساختار باشید، باری به هر جهت خواهید بود و مسیرتان مشخص نیست.
شما باید بر کارتان مسلط باشید و به قول معروف ” سوار بر کار باشید “؛ زمانی که سوار بر کار باشید، مغزتان درست و به موقع تصمیم می گیرد.
همه تجار موفق تمام تمرکزشان را بر روی کارشان می گذارند، شما هم اگر می خواهید موفق شوید باید تمام تمرکزتان را بر روی تجارت تان بگذارید.
شما باید عواملی که موجب از بین رفتن تمرکزتان می شود را شناسایی کنید.
آیا حرف های ناامیدکننده دیگران موجب از بین رفتن تمرکزتان می شود؟
آیا شبکه های اجتماعی مانع تمرکزتان است؟
آیا اخبار و حوادث تمرکزتان را از بین می برد؟

پیش زمینه های موفقیت

موفقیت پنج پیش زمینه نیاز دارد:
۱- باید به متخصصان و انسان های موفق مراجعه کرد.
۲- حرف آنها را با دقت گوش کرد.
۳- باید حرف متخصصان را درک کرد و فهمید.
۴- باید حرف آنها را باور کرد.
۵- به دستورالعمل ها و توصیه متخصصان عمل کرد.
پنج گام Business Plan
پنج گام Business Plan عبارتند از
۱- ایجاد ساختار بازاریابی.
۲- برندسازی و جلب اعتماد مشتری.
۳- مکاتبه و مذاکره با مشتریان.
۴- ایجاد ساختار فروش.
۵- تحویل کالا.

ایجاد ساختار بازاریابی

هر مجموعه موفقی همیشه ساختار بازاریابی دارد.
هر شرکت موفق در جهان یک تیم تبلیغاتی دارد که مسئولیت تبلیغات آن شرکت از تولید محتوا تا انتشار با آنها است.
اگر در تشکیل تیم تبلیغاتی نتوان هستید، آراد برندینگ می تواند با هزینه بسیار کم این تیم را برای شما ایجاد کند.
برندسازی و جلب اعتماد مشتری
یکی از مهمترین قسمت های تجارت ” برندسازی ” است.
هر تاجر یا هر شرکت تجاری تا زمانی که برند نشود، نمی تواند موفق شود.
برندسازی اصول و روش خاص خود را دارد؛ اگر شما برندسازی اصولی را یاد ندارید، می توانید برندسازی تجارت تان را به مجموعه آراد برندینگ بسپارید، آراد کاری می کند که شما برند شوید و مشتریان به شما اعتماد کنند و به راحتی به شما پول دهند.

مکاتبه و مذاکره با مشتریان

فرض کنید شما قرار ملاقات با مدیر یک شرکت مطرح دارید و آن شرکت قصد دارد میزان زیادی از کالای شما را خریداری کنید و این ملاقات برای شما بسیار مهم است و می تواند رشد شما در تجارت را چندین برابر کند، اگر شما اصول و روش مذاکره را یاد نداشته باشید، ندانید که چگونه با مدیر آن شرکت صحبت کنید، یقینا موفق نمی شوید اعتماد آن شرکت را به خود جلب کنید.

مجموعه آراد اصول و روش مذاکره و مکاتبه با مشتری را به شما می آموزد تا بتوانید در هر مذاکره تجاری موفق باشید.

چند درصد از تجار ساختارهای تجارت را یاد دارند؟
طبق بررسی های انجام شده توسط کارشناسان مجموعه آراد فقط ۱۴% از تجار ساختارهای تجارت را یاد دارند و متاسفانه ۸۶% از تجار ساختارهای صحیح تجارت را نمی دانند و پس از مدتی در تجارت شان شکست می خورند.

روش مرسوم تجارت ممنوع

روش مرسوم تجارت این گونه است که تامین کننده باید به دنبال یافتن مشتری باشد؛ به خاطر همین هر تامین کننده ای تعدادی بازاریاب دارد که آنها موظفند برای او مشتری جذب کنند و کالای تامین کننده را به مشتری بفروشند.
مجموعه آراد برندینگ با این روش مخالف است؛ کارشناسان مجموعه آراد معتقدند این نوع روش تجارت با شان و منزلت تامین کننده منافات دارد.
مجموعه آراد معتقد است هر تامین کننده و تاجری می تواند با برندسازی و تبلیغات صحیح کاری کند که مشتری به دنبال او بگردد نه او به دنبال مشتری.
آیا بانک ها به سراغ مردم می روند و از آنها پول می گیرند یا مردم خودشان پول شان را به بانک ها می دهند؟
بانک ها با برندسازی مناسب توانسته اند اعتماد مردم را به خود جلب کنند و مردم خودشان پول شان را به آنها می سپارند.

منبع : آراد برندینگ

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه